Spillebranchen byder velkommen til BetConstruct og VBET som nye medlemmer

København 11.03.2024 Spillebranchen, den førende brancheorganisation for spiludbydere, fejrer tilføjelsen af SCGO, der driver VBET i Danmark, til vores medlemskreds. Med en stærk forpligtelse til nyskabende løsninger har SCGO markeret sig som en betydningsfuld aktør på den internationale spilscene og repræsenterer velrenommerede brands som BetConstruct og VBET. BetConstruct, anerkendt som en global frontløber inden for […]

DR1 HISTORIE OM SPILLEBRANCHENS SAMARBEJDE MED STREAMERE PÅ TWITCH

København 23.02.2024 I de seneste to måneder har DR1 fokuseret på markedsføring af spiludbydere på det sociale media Twitch. DR1 har fundet frem til, at et par danske ”streamere” bringer videoer af deres pengespilsaktiviteter, og i den forbindelse opfordrer deres følgere til at gå ind på deres website og gøre brug af forskellige kampagnelinks. Et […]

Spillebranchen byder velkommen til Playtech, Evolution Gaming og Games Global som nye medlemmer

PRESSEMEDDELELSE København, 4. December 2023 Spillebranchen byder velkommen til Playtech, Evolution Gaming og Global Games som nye medlemmer. Spillebranchen, Danmarks brancheorganisation for væddemål og online casino, er stolt over at kunne annoncere tilføjelsen af tre anerkendte spilleleverandører, Playtech, Evolution Gaming og Games Global, til vores gruppe af medlemmer. Denne betydningsfulde udvidelse afspejler vores engagement i […]

Pressemeddelelse: Dansk LudomaniKomité modtager 12 mio. kr. fra medlemmer af Spillebranchen til forskning i ludomani

Spillebranchen er stolt over at annoncere, at Dansk LudomaniKomité, en ny forskningsorganisation, har modtaget en generøs donation på 12 mio. kr. fra spilleindustrien til forskning i ludomani over de næste tre år. Donationen kommer fra prominente aktører som Kindred Group, Danske Spil, Spilnu.dk, Mr Green og Betsson Group. Spillebranchens medlemmer går foran og investerer i […]

SPILLEBRANCHEN VIL SIKRE EN SUND SPILKULTUR

I dag udkom Rambølls undersøgelse af pengespil og spilafhængighed i Danmark. Undersøgelsen viser bl.a., at der ses en stigning af problemspillere med lavt og moderat niveau af spilproblemer, og at der blandt problemspillere er en stor del unge. Spillebranchen er bekymret over stigningen af problemspillere, og ser ligeledes med stor alvor på andelen af unge […]

Spilreklamenævnet udtaler kritik af ComeOn! for markedsføring med Nicklas Bendtner

Spilreklamenævnet offentliggør i dag en afgørelse, hvori nævnet udtaler kritik af Comeon! for brug af markedsføringsmateriale, der er i strid med spilindustriens branchekodeks (adfærdskodeks). ”Comeon!” (Co-Gaming Limited) har på virksomhedens hjemmeside samt på virksomhedens Face-book-side benytter billeder af den tidligere professionelle fodboldspiller Nicklas Bendtner i forbindelse med markedsføringen af virksomhedens spil. Nicklas Bendt-ner optræder også i […]

Reaktion på Spilreklamenævnets kritik af Mr Green-reklame

Spilreklamenævnet har i en afgørelse den 6. september udtalt kritik af placeringen af en reklame for Mr Green Casino inden TV2’s julekalender Juleønsket i december 2020. Direktør i Spillebranchen, Morten Rønde, udtaler: ”En samlet dansk spillebranche tog initiativ til at nedsætte et Spilreklamenævn netop for at give danskerne mulighed for at påklage reklamer, der ikke […]

Danmark sakker bagud i kampen mod illegalt spil

Selvom Danmark har et af verdens bedst balancerede spillemarkeder, så er vi bagud på bekæmpelsen af ulovligt spil. Der er andre europæiske lande, der succesfuldt har taget flere værktøjer i brug end blot internetblokeringer af ulovlige hjemmesider, og som har skærpet deres regulering til at følge med de ulovlige spiludbyderes nyeste teknologiske krumspring. Folketinget gennemførte […]

Vi bruger ikke fodboldspillere i vores reklamer

Spiludbyderen, Comeon!, præsenterede den 11. februar 2021, fodboldspilleren Nicklas Bendtner som ny frontfigur og talsperson. Bendtners primære rolle bliver ifølge ComeOn! at være ComeOn!’s ansigt udadtil, men han skal, ifølge pressemeddelelsen ikke være spilekspert. ComeOn! følger herved, efter Spillebranchens opfattelse, ikke Spilindustriens Adfærdskodeks, der senest blev revideret i juli 2020. Ifølge det reviderede Adfærdskodeks fremgår […]

Nye initiativer til sikring af ansvarligt spil er besluttet

SPILLEBRANCHEN er gået sammen med resten af industrien i et fælles udspil og adfærdskodeks.  ”En samlet spilindustri kan nu fremlægge et adfærdskodeks, der begrænser omfanget af markedsføring af spil og mindsker risikoen for ludomani. Kodekset indebærer, at al markedsføring af spil skal være lovligt, socialt ansvarligt og have særlig fokus på at beskytte børn, unge og sårbare […]