Spilindustrien beslutter nye initiativer om markedsføring og spilafhængighed

SPILLEBRANCHEN er gået sammen med resten af industrien i et fælles udspil og adfærdskodeks.  ”En samlet spilindustri kan nu fremlægge et adfærdskodeks, der begrænser omfanget af markedsføring af spil og mindsker risikoen for ludomani. Kodekset indebærer, at al markedsføring af spil skal være lovligt, socialt ansvarligt og have særlig fokus på at beskytte børn, unge og sårbare […]

Lad os gøre verdens bedste spillemarked endnu bedre

Kronik offentliggjort i Politiken 13. juni 2020   Forleden kunne man på Politikens debatsider læse en hård kritik af det danske spillemarked (29.5). Sune Røper anklagede bl.a. branchen for at være det vilde vesten, på trods af at Danmark har et af verdens mest velregulerede og anerkendte spillemarkeder, hvor næsten 92 procent af alt spil […]

Ny kampagne sætter fokus på forbrugersikkerhed

Siden 2011 har SPILLEBRANCHEN repræsenteret danske og udenlandske online spiludbydere, der operer i Danmark med dansk licens. I dag lancerer SPILLEBRANCHEN en kampagne, som skal styrke det velregulerede online spillemarked og sætte fokus på forbrugersikkerheden Onlinespil er et af de hurtigst voksende områder indenfor spilindustrien i Danmark, og branchen leverer årligt over to milliarder kroner […]

DOGA bliver til SPILLEBRANCHEN

Danish Online Gambling Association bliver til SPILLEBRANCHEN Danish Online Gambling Association – eller DOGA – bliver nu til SPILLEBRANCHEN og lancerer samtidig et nyt website. Direktør i SPILLEBRANCHEN, Morten Rønde, fortæller, at: “Væddemåls- og onlinekasinobranchen har ændret sig med stor hast og kravene til vores branche bliver højere og højere. Derfor har vi en række […]

Spilindustrien etablerer et reklamenævn

Spilindustrien etablerer reklamenævn Spilindustriens aktører er gået sammen om et nævn, der skal behandle klager over reklamer fra spiludbydere. Navnet bliver Spilreklamenævnet, og nævnet får hjemme hos erhvervs- og arbejdsgiverorganisationen HORESTA. Det bliver nu muligt at klage over reklamer fra spiludbydere til en officiel instans. Det sker på spilindustriens initiativ, og målet er at bevæge […]

Spilindustrien lander aftale om adfærdskodeks

En samlet spilindustri kan nu fremlægge et adfærdskodeks for branchen, der begrænser omfanget af markedsføring af spil og mindsker risikoen for ludomani Efter længere tids drøftelser har en samlet dansk spilbranche i dag fremlagt et adfærdskodeks for branchens markedsføring af spil. Adfærdskodekset var en opfordring til branchen i den politiske spilaftale fra juni måned 2018, […]

Danske Licens Spil er nyt medlem af brancheforeningen Doga

I forbindelse med udarbejdelsen af nyt adfærdskodeks for spiludbydere i Danmark melder Danske Licens Spil sig ind i Danish Online Gambling Association (DOGA). Det glæder DOGA’s direktør, Morten Rønde, at Danske Licens Spil også bliver en del af brancheforeningen. ”Branchen går en spændende og udfordrende tid i møde, hvor vi skal implementere et nyt adfærdskodeks, […]