Navnet er Spilreklamenævnet, og nævnet administreres af organisationen Dansk Erhverv.
Spilreklamenævnet vurderer, om spilreklamer overholder spilindustriens Adfærdskodeks og retningslinjerne for god markedsføring.
Spilreklamenævnet modtager, behandler og udtaler sig om klager over markedsføring af spil.
Nævnet er oprettet i forlængelse af ’Adfærdskodeks for social ansvarlig markedsføring af spil’, der er udarbejdet af spilindustriens brancheforeninger. Nævnet har til formål at opretholde de etiske regler, som branchen er blevet enige om i adfærdskodekset. Spilreklamenævnet er oprettet efter inspiration af og samme model som det veletablerede Alkoholreklamenævn.
Spilreklamenævnet er sammensat af repræsentanter for spilleindustrien og repræsentanter, som repræsenterer spilbrugerne. Nævnet ledes af en uafhængig formand, der er dommer
Medlemmerne bag Spilreklamenævnet er Elite Gaming A/S, Dansk Automat Brancheforening, Dansk Kasinoforening, Danske Lotteri Spil A/S, Danske Spil A/S, Det Danske Klasselotteri A/S, Landbrugslotteriet, Royal Casino, Varelotteriet , Spillebranchen, CEGO A/S og Danske Licens Spil A/S.