Siden 2011 har SPILLEBRANCHEN repræsenteret danske og udenlandske online spiludbydere, der operer i Danmark med dansk licens. I dag lancerer SPILLEBRANCHEN en kampagne, som skal styrke det velregulerede online spillemarked og sætte fokus på forbrugersikkerheden

Onlinespil er et af de hurtigst voksende områder indenfor spilindustrien i Danmark, og branchen leverer årligt over to milliarder kroner i skatter og afgifter til den danske statskasse. Medlemmerne i SPILLEBRANCHEN lancerer nu en kampagne med fokus på forbrugersikkerheden på det danske online spillemarked.

”SPILLEBRANCHEN’s mål har altid været at styrke det danske spillemarked, som er et af de bedst regulerede i verden, i samarbejde med de danske politikere, myndigheder og foreninger. Vi lancerer derfor denne kampagne for at sætte fokus på forbrugersikkerhed og på ansvarligt spil. Vi håber, at kampagnen vil gøre det endnu mere trygt og sikkert at spille online i Danmark,” siger Morten Rønde, direktør i SPILLEBRANCHEN.

 

Stigende krav til spilindustrien – og nyt adfærdskodeks

Spilindustrien har ændret sig med stor hast siden 2011, og både Spillemyndighedernes krav til branchen, og branchens krav til sig selv, er stigende.

SPILLEBRANCHEN er til for at fremme et velreguleret dansk miljø for ansvarlige licenserede operatører. I den forbindelse, er det vigtigt for os i SPILLEBRANCHEN, at vi agerer troværdigt og ansvarligt,” siger Morten Rønde og uddyber: ”Derfor har vi parallelt med kampagnen også lanceret et nyt adfærdskodeks, der skal sikre klare rammer og værktøjer, så vi bidrager til at undgå, at onlinespil udvikler sig fra underholdning til spilafhængighed”.

SPILLEBRANCHEN’s adfærdskodeks kan findes her

For at holde øje med, at spilreklamerne overholder adfærdskodekset, god markedsføringsskik og regler i spillovgivningen, har SPILLEBRANCHEN sammen med de andre spilbrancheorganisationer skabt Spilreklamenævnet, der begynder sit arbejde snart. Allerede nu, kan man indsende klager over spilreklamer.

Fakta om mediekampagnen

  • Kampagnen indeholder TV-spots om de tiltag og værktøjer SPILLEBRANCHENs medlemmer benytter sig af for at sikre ansvarligt spil
  • Kampagnen løber fra d. 10/6 i 2020
  • Kampagnen vil bl.a. blive vist på TV, i dagblade og på sociale medier

For yderligere oplysninger kontakt:

Morten Rønde, tlf. +45 20887210morten@spillebranchen.dk, www.spillebranchen.dk

Hvem er SPILLEBRANCHEN?
SPILLEBRANCHEN hed tidligere DOGA. Medlemmerne er spiludbydere med licens til at udbyde væddemål og onlinekasinospil i Danmark.

SPILLEBRANCHEN’s medlemmer er:

25syv, Bet365, Bethard, Betsson, Better Collective, Danske Licens Spil, Flutter Entertainment (betfair.dk), GVC, Kindred Group (unibet.dk og mariacasino.dk), Mr Green, Leovegas, OmniGame (pip.dk), Pokerstars, Spillehallen, Spilnu og Tombola